من توی اپلیکیشنی که فاطمه توی پستش معرفی کرده بود دارم ادامه می‌دم شکرگزاری‌ها رو. امشب خیلی شکرگزار بودم گفتم بیام اینجا هم بنویسمش :))

اون استادی بود که توی پست شکرگزاری هم ازش نوشته بودم؟ من دوتا درس باهاش دارم. امروز، که فقط چهارده‌ روز تا پایان این ترم مزخرف و مهلت اساتید برای ثبت نمره، باقی مونده، اومد برای هر درسش سه‌تا گزارش و احتمالا یک ارائه گذاشت و ما رو با این همه خوش‌بختی تنها گذاشت و رفت. دلم می‌خواست یکی سیمم رو بکشه خاموش شم دو هفته و بعد از اتمام این‌ها بیدار شم :|

ریحانه ساعت هشت پرسید میای بریم پیاده‌روی یا دیره؟ طبیعتا من بعد از دیدن اخبار ناگوار مهلت‌های تحویلم به چنین چیزی نیاز داشتم و با کله قبول کردم. فکر می‌کردم یه پیاده‌روی مختصر تا همین نزدیک‌های خودمون داشته باشیم ولی تا ساعت یازده بیرون بودم و این توی شهر کوچک من غیرعادی محسوب می‌شه. اینکه دختر باشین و پیاده باشین و ساعت از نه و ده گذشته باشه. و اینکه خانواده‌م تا یه ربع به یازده (بذارین یک نکته هم بهتون یاد بدم. طرف‌های ما، به این ساعتی که گفتم، یازده و ربع کم هم می‌گیم؛ هم‌اتاقی‌م ترم اول این رو نمی‌دونست و منم نمی‌دونستم که نمی‌دونه و نزدیک بود جاش بذارم یه بار، چون فکر می‌کرد منظورم یازده و ربعه مثلا) زنگ نزدن یعنی خیلی پیشرفت کردن و این خودش شکرگزاری جدایی می‌طلبه :دی. از مباحث گفت‌و‌گوهامون هم نگم که چقدر غر زدم و خالی شدم تا حدی و چقدر حرف‌ها و خاطرات خوب و گوگولی و امیدوارانه ازش شنیدم و سرشار شدم. و چقدر ستاره‌ها هم زیبا بودن و هوا هم خنک بود. این احتمالا آخرین باری بود که قبل از کنکورش می‌دیدمش و خوش گذشت دیگه‌؛ جای شکرگزاری داشت :) امیدوارم همۀ کنکوری‌های همۀ کنکورها به اون چیزی که دوسش دارن و براش تلاش کردن برسن :)

یه خبر ستاره‌ای هم بدم و برم *_* (کپی می‌کنم متنش رو از کانال نجوم دانشگاه.)

[☄ این روزها آسمان نیمکره شمالی میزبان دنباله‌داری پرنور است. بعد از تقریبا ۷ سال دنباله‌دار C2020 F3 neowise دوباره رصد غیرمسلح دنباله‌دارها را برای علاقه‌مندان به ارمغان آورده‌است. اگر خواهان مشاهده این جرم زیبا هستید کافیست یک ساعت قبل از طلوع خورشید به سمت شرقی آسمانی با افقی باز نگاه کنید، اگرچه که به دلیل غبار در این روزها بهتر است برای رصد از دوربین دوچشمی استفاده کنید.]

تقریبا تا ده مرداد هم قابل مشاهده است. اگه افق باز و از این دوربین‌هایی که گفتن دارین و علاقه هم دارین، ببینینش. من خودم به جز علاقه هیچ‌کدومش رو ندارم :| یه چیزی دارم که ۱۵۰ برابر بزرگنمایی می‌کنه، می‌خوام از اون به عنوان دوربین استفاده کنم. و اگه از حیاط خونه قابل مشاهده نبود، یه بار هماهنگ کنم و با یکی از اعضای خانواده بریم کمی خارج از شهر که ببینمش. البته اگه بیدار شن و ببرنم :)) باید زودتر گواهینامه بگیرم که خودم بتونم برم دیگه. اگه این رو بتونم ببینم می‌شه اولین دنباله‌داری که توی عمرم دیدم.