(همین اول بگم، این پست کوچکترین ربطی به چیزی که شما با دیدن عنوان متصور شدین نداره و بخش عمده‌ش یه مکالمه‌ی مسخره‌ست)
 معمولا یکی از بی‌مزه‌ترین جک‌ها و اعتراضاتی که یک ترم‌اولی کامپیوتر میتونه داشته‌باشه مربوط میشه به این‌که چرا ازشون توقع نصب ویندوز دارن در فامیل.
دیشب( شب قبل از جمعه) یکی از هم‌طبقه‌ای‌ها! اومد اتاق ما و گفت لپتاپم رو بیارم؟ گفتم: بیار.( خود من هیچی از مباحث کامپیوتری‌ای که خیلیا بطور پیش‌فرض بلدن حتی، بلد نیستم ولی مشکلات ایشون در سطح تواناییم هست، بعبارتی یکی از دیگری داغون‌تریم:دی). راستش وقتی ایشون لپتاپ بدست در آستانه‌ی در ظاهر شد با این مشکل که تلگرامم غیب شده، چکار کنم؟ دلم می‌خواست می‌تونستم ارجاع بدم به دوستان که وسط ویندوز عوض کردن تنوع بشه براشون:دی
در حین دانلود( که با سرعت بی‌نظیر خوابگاه ما ۱۰دقیقه طول کشید تا ۱۵مگابایت دانلود شه) و نصب تلگرام برای ایشون بحث کشیده‌شد به حرفایی که دوم‌دبیرستان به اینا می‌گفتیم سیاسی و یادم نیست که به سیاسی چی می‌گفتیم:دی
مکالمه با این‌سوال شروع شد که- شما نامزد داری؟
+ :‌/ خیر
- واقعا نامزد نداری؟
+ نه‌، داشتم می‌گفتم خب.
-چرا نداری؟
+عجبا، خب ندارم دیگه، چی باعث شده که انقدر به‌شدت این فکر رو می‌کنی؟
- یه‌بار داشتی با تلفن صحبت می‌کردی، حرفاتو می‌شنیدم، فکر کردم داری با نامزدت حرف می‌زنی.
+:/ دقیقا چی می‌گفتم؟
-یادم نیست.( ولی قیافش می‌گفت یادمه! شک داشت بگه.)
+یادت اومد حتما بگو، باید جالب باشه

دارم فکر می‌کنم معلوم نیست با کی حرف می‌زدم و چی می‌گفتم که نتیجه‌ش شده این! نه که خیلی هم بامحبت حرف می‌زنم من! یک‌سوم‌ مکالمات در حال باشه گفتن به مامانمم، یک‌ششم‌ش در حال خسته‌نباشید و شب‌بخیر و منم خوبم و همه چی خوبه گفتن به بابام، یک‌سوم هم مباحث درسی با داداشم و دوباره یک‌ششم در حال باشه گفتن به مامانم:دی
تنها مکالمه‌ی محبت‌آمیز میتونه مربوط بشه به اظهار دل‌تنگیم به فاطمه. اون اولا با دخترخالمم زود به‌ زود حرف می‌زدم که فکر نکنم آدم به نامزدش بگه گوشی رو بده به اون‌فسقلی هم باهاش حرف بزنم:دی

در حین مکالمه یکی از آهنگای حامد همایون در حال پخش بود. ایشون یه بحث دیگه که باز بطور غیرمستقیم امکان سیاسی‌شدنش بود رو کلید زد! با این سوال که: شما تو کانال‌های عاشقانه هم عضو هستی؟
+ فقط چندتا شعر و ادبی دارم اگه عاشقانه محسوب شن. و یکی رو نشونش دادم و خوشش نیومد و این‌بار پرسید: شما هم اینجوری‌ای که یه آهنگ رو زیاد گوش بدی؟
+ یه هفت‌ست همینه البته دیگه باید تغییر کنه به این( و دیوونگیِ خواننده‌ی مذکور( که الآن هم در حال پخشه) رو گذاشتم)
- همش از این صدا کلفت‌ها دوست داری؟(:/)
+ من کلا چندتا آهنگ دارم و واقعا کلفتی و نازکی صداشونو تشخیص نمی‌دم.
- مثلا از این آهنگای عاشقانه با صدای ملایم نداری؟( گویا ایشون کلا عاشقانه پسندن!)
( در حالی که هم من و هم هم‌اتاقیم به شدت در حال خندیدن بودیم)+ نه متاسفانه.
روبه هم‌اتاقیم پرسید: شما هم نداری؟
اوشونم گفت: نه ندارم ولی همینا رو با عشق گوش میدم!:دی
رو به من گفت: حالا میشه همینا رو بریزی واسم؟
چندتا خودم داشتم، چندتا بی‌کلام هم بچه‌ها تو گروه فرستاده‌بودن براش فرستادم، داشتم توی پوشه‌ی موزیکم دنبال آهنگ عاشقانه! می‌گشتم.گفتم لالایی هم یدونه هست میخوای؟ و گنجشک لالا مهتاب لالا پخش شد. نگاه‌هایی با مضمونِ آخی از اینا هم داری؟ به‌سویم روانه شد و دیگه من نگفتم چند شب با این می‌خوابیدم:دی

بالاخره این تلگرام گرانقدر دانلود شد و نصب شد و خداحافظی نمودیم.

+ من بعد از ۲ماه تازه عادت کردم رمز گوشی و لپتاپ و پرتال و آموزش مجازی و تلگرام و وبلاگ و اینترنت رو قاطی نکنم که الحمدلله از دیروز دوباره دارم اشتباه می‌زنم هی!( بعدانوشت: جیمیل و چندتا سایت دیگه رو هم می‌افزایم!)

++در پایان بذارین حالا که در حال تمام شدن ترم اول هستم به بی‌ربط‌ترین شکل ممکن اعترافی کنم، من از همین تریبون به خدا و خانوادم اعلام می‌دارم که کلیه‌ی واکنش‌های یک‌ساعت اول پس از اعلام نتایج اعم از اشک‌ها و غرغرها و حسرت‌ها و پشیمانی از زیاد نخوندنم و پرخاشگری‌ها رو پس گرفته و عمیقا هم از این‌که چندتا انتخاب بالاترم رو قبول نشدم و از این‌که برخلاف میل مشاوران محترم چندتا انتخاب پایین‌تر رو هم بالاتر نزدم اظهار خوشحالی می‌کنم، بهتر از اینجا ( شهر و دانشگاه و همه‌ی آدمای مربوط به اینجا)واسه من وجود نداشت.(آخیـــــش:))( بُعد ضدحال‌زنِ وجودم میگه: حالا بیا و راضی نباش، اینو نگی چه بگی دخترجان؟ بعدِ بی‌ادبِ وجودم در حالی که واقعا نمی‌تونه مقاومت کنه، در جواب: به تو چه اصلا :) )



بیرون زِ تـُـو نیست آنچہ مے‌خواستہ‌اَم
فهرست تـَمــام آرزو هـای منـــے

#دکتر شفیعی کدکنی


رو؛ ڪہ مَرا یادِ تـُـــو بـَس .

#شهریار


بعدانوشت و خطاب به بانو هوپ!: بعد از انتشار پست‌ها یه‌ساعت هی نگاه می‌کنم که ببینم چی باید اضافه کنم و همه‌چی خوبه یا نه که بالاخره یادم میاد فونت رو درشت نکردی دختر! و دیگه واقعا همه‌چی خوب به‌نظر میاد و میرم که بخوابم:) ۴:۴۴ـه